Brak wewnętrznej izolacji na masce (pokrywa silnika)?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • markavio
    Classic
    • 2016
    • 2

    Brak wewnętrznej izolacji na masce (pokrywa silnika)?

    feels3, masz gwarancje wiec z niej korzystaj, to co opisujesz w kwestii zawieszenia jest nienormalne.
    Jakie masz kola? 18tki?
    Moze zejdz troche nizej z cisnieniem w oponach :roll:
  • awfmat
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    Brak wewnętrznej izolacji na masce (pokrywa silnika)?

    Zajrzałem dziś pod maskę mojej niedawno odebranej OIII RS TSI i ze zdziwieniem zauważyłem że klapa nie ma żadnej izolacji od wewnętrznej strony - jest tam tylko goła blacha (polakierowana, ofc). W mojej O2 TDI praktycznie cała powierzchnia klapy była od spodu pokryta matą izolacyjną (domyślam się że miało to funkcję akustyczną i termiczną - nie wiem która była ważniejsza)

    Ktoś się może orientuje czy brak takiej izolacji maski w O3 TSI jest "normalny"?
    (sheet happens, nie potrafię wykluczyć że ktoś mógł przegapić dopięcie jej przy montażu, szczególnie że blacha wygląda jakby miała tam zaczepy - takie coś nie wyjdzie na żadnym elektronicznym testerze)

    Komentarz

    • jamajka
      Classic
      • 2013
      • 35

      #3
      W wątku " poradniki, foto i video relacje " ktoś ładnie to opisał. Wygląda na to że to jest opcja. Są tam też zdjęcia jak zamontować.

      "Montaż wygłuszenia maski jest sprawą prostą jednak postanowiłem zrobić opis może komuś się przyda.
      W ASO wygłuszenie maski można zakupić w cenie 100-120 zł (w zależności od wynegocjowanego upustu), wygłuszenie jest wyposażone w 13 spinek, które wchodzą w otwory w masce, zapięcie spinki odbywa się poprzez jej dociśnięcie. Proszę tylko zwrócić uwagę, żeby dól wygłuszenia wprowadzić w otwory/ uchwyty w masce (zdjęcie numer 2) montaż zajmuje dosłownie chwilę."

      [ Dodano: Pon 09 Gru, 13 23:45 ]
      ...a tak przy okazji to podziel się kolego wrażeniami z pierwszych dni jazdy. Ja odbieram swojego RSa pod koniec lutego.
      zamówiona 22.11: O3 RS TSI DSG ,planowana produkcja - ch.. wie kiedy zaliczka zwrócona 28.03. - od 4.04 szczęśliwy właściciel białego A5 Sportback

      Komentarz

      • bolo81
        Ambiente
        • 2013
        • 249
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Ja mam termin odbioru na koniec stycznia (RS TSI + DSG liftback) - już nie mogę się doczekać ...
        O3 RS TSI DSG

        Komentarz

        • Mateusz_G
          Drive
          • 2013
          • 88

          #5
          O też to ostatnio zauważyłem

          jamajka dzięki za info


          Moja RSka: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77117

          Komentarz

          • bubuDE
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 763
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Gablota kupiona w Niemczech tez nie ma.
            Mirek
            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

            Komentarz

            • greg505
              L&K
              • 2013
              • 1239

              #7
              110zl i masz ladna oslone :P
              Black magic

              Komentarz

              • Jaro102
                Rider
                • 2007
                • 656

                #8
                U mnie jest bez żadnego domawiania ani nic :wink:
                Octavia III RS 2.0 TDI CUPA

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  #9
                  Zamieszczone przez Jaro102
                  U mnie jest bez żadnego domawiania ani nic
                  silnik TDI stąd fabryczne wygłuszenie

                  Komentarz

                  • progressowy
                    Rider
                    • 2008
                    • 453

                    #10
                    Ale za to jedną rurę ma :lol:
                    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                    Komentarz

                    • awfmat
                      Classic
                      • 2013
                      • 6

                      #11
                      Bardzo dziękuję za wyjaśnienia.

                      Zastanawiam się czy warto dokupić taką matę (kwota w sumie niewielka) - aspekt dźwięku to drobiazg, bardziej niepokoi mnie kwestia termiczna (nie wiem na ile maska nagrzewa się od silnika przy braku izolacji, i jaki może to mieć długoterminowy wpływ na lakier maski)


                      P.S. Wrażeniami już się troche podzieliłem w wątku RS TSI vs TDI - w dużym skrócie auto jeździ super, ale pali zauważalnie więcej niż miałem nadzieję. Liczyłem na 8-9 średniego, wygląda jednak że bardzo trudno w praktyce zejść poniżej 10 (chyba że jeździ się dużo trasą w ogonku aut 80-100 km/h i nie wyprzedza - ale kto kupuje to auto do takiej jazdy). Teraz na dystansie 3 a 3.5 tys km przebiegu średnie zużycie wyszło 10.5 litra - wszystko przy jeździe w zakresie 1.5-3 tys obrotow, z okazjonalnym tylko przyciśnięciem przy wyprzedzaniu.

                      Komentarz

                      • Chris11
                        RS
                        • 2011
                        • 1587

                        #12
                        Zamieszczone przez awfmat
                        Zastanawiam się czy warto dokupić taką matę (kwota w sumie niewielka) - aspekt dźwięku to drobiazg, bardziej niepokoi mnie kwestia termiczna (nie wiem na ile maska nagrzewa się od silnika przy braku izolacji, i jaki może to mieć długoterminowy wpływ na lakier maski)
                        Możesz się spodziewać, że w najbliższym czasie, tj. 3-4 miesiące, lakier na masce zostanie rozpuszczony od zawrotnej temperatury, jaką osiąga silnik w swojej górnej części (która oddzielona jest od maski co najmniej 15cm), a która nawet minimalnie nie zbliży się do temperatury, jaką może osiągnąc maska w słoneczny letni dzień, kiedy słońce będzie w nią napieprzać przez 8 godzin.

                        Dlaczego Wy wierzycie, że kawałek szmatki pod maską spowoduje spadek hałasu w kabinie i ma zbawienny wpływ na lepsze utrzymywanie temperatury silnika????

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Chris11
                          w najbliższym czasie, tj. 3-4 miesiące, lakier na masce zostanie rozpuszczony od zawrotnej temperatury, jaką osiąga silnik w swojej górnej części

                          Chris11, :hammer :diabelski_usmiech
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • greg505
                            L&K
                            • 2013
                            • 1239

                            #14
                            Zamieszczone przez awfmat
                            aspekt dźwięku to drobiazg
                            ja mam wrazenie ze po zalozeniu slychac bardziej silnik,
                            a zalozylem tylko dlatego ze mi sie gola blacha nie podobala :P
                            Black magic

                            Komentarz

                            • Chris11
                              RS
                              • 2011
                              • 1587

                              #15
                              Zamieszczone przez piotrek_gdy
                              Zamieszczone przez Chris11
                              w najbliższym czasie, tj. 3-4 miesiące, lakier na masce zostanie rozpuszczony od zawrotnej temperatury, jaką osiąga silnik w swojej górnej części

                              Chris11, :hammer :diabelski_usmiech


                              greg505 - wreszcie rozsądna odpowiedź.

                              Komentarz

                              • Hexatron
                                Classic
                                • 2013
                                • 10

                                #16
                                Awfmat - na zauważalne wygłuszenie przy założeniu maty pod maskę liczyć raczej nie można. Jeżeli chodzi o wpływ na trwałość lakieru na masce to obecność maty pod maską może mieć na to wpływ, jeżeli bierzemy pod uwagę perspektywę czasową 20 lat. Natomiast mata ta ma, moim zdaniem, pozytywny wpływ na trzy rzeczy:
                                1. silnik stygnie - zwłaszcza zimą - wyraźnie wolniej po wyłączeniu;
                                2. walor estetyczny - pokrywa silnika wygląda po podniesieniu "kompletnie" a nie jak gdyby ktoś w fabryce o czymś zapomniał (warto w tym momencie wspomnieć o tym, że jej brak jest spowodowany tylko i wyłącznie próbą cięcia kosztów produkcji samochodu - w wielu autach, choćby w Fiatach Seicento w swoim czasie, maty wygłuszające pod maską były wyposażeniem standardowym i oczywistym a potem z dnia na dzień po cichutku przestano je montować);
                                3. sprzyja naszemu zdrowiu - jak hukniesz głową o maskę z podbitką wygłuszającą to nie boli tak jak wyrżnięcie w goły metal :lol:

                                Ja w każdym razie taką matę w swoim jeździdełku założyłem (choć to nie Octavia III niestety), głównie przekonany dwoma pierwszymi punktami które wymieniłem. Koszt stosunkowo niewielki, instalacja plug & play dosłownie w 3 min.

                                Komentarz

                                • Chris11
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1587

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Hexatron
                                  1. silnik stygnie - zwłaszcza zimą - wyraźnie wolniej po wyłączeniu;
                                  Zrobiłeś dokładne lub chociaż przybliżone pomiary: w tych samych warunkach atmosferycznych (temperatura, wiatr, ciśnienie powietrza), tak samo nagrzany silnik, itp... , że piszesz "wyraźnie wolniej"?

                                  Komentarz

                                  • Prim
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1040
                                    • Audi

                                    #18
                                    Zamieszczone przez greg505
                                    a zalozylem tylko dlatego ze mi sie gola blacha nie podobala
                                    przypuszczam, że ja z podobnego powodu ja założę
                                    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                    VW Jetta 1.2 TSI

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Chris11
                                      Dlaczego Wy wierzycie, że kawałek szmatki pod maską spowoduje spadek hałasu w kabinie i ma zbawienny wpływ na lepsze utrzymywanie temperatury silnika????
                                      w TSI to możne słabo wygłuszy bo w zasadzie nie ma co wygłuszać ale przejedz się TDI bez tej maty :szeroki_usmiech
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • beton99
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 145
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                        #20
                                        Ja kupowalem w Danii O3 i seryjnie jest wygluszenie pod maska

                                        Komentarz

                                        • adamusek
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 331

                                          #21
                                          ja nawet w 1.6 TDI mam matę, po prostu w PL przy TSI nie dają maty i tyle, nawet w RS.
                                          Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                          Ostrzega Yanosik
                                          Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                          Komentarz

                                          • Marian 2
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1086
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                            #22
                                            Może powiem moje obserwacje na temat takiej maty. Mam ją założoną fabrycznie już od prawie 15 lat, więc nieco mogę powiedzieć. (Octavia 2.0 z silnikiem benzynowym).
                                            Silnik rzeczywiście wolniej stygnie, np. w lato nawet po kilku godzinach jest jeszcze ciepły. Ale bywało, że też w lato coś tam robię pod maską i jest ona otwarta przez jakiś czas, silnik zimny już po około półgodziny. Napewno jest ciszej na zewnątrz, jest to plus ze względu na hałas uliczny. Nie sprawdzałem jak jest bez maty, ale na zewnątrz moim zdaniem jest naprawdę bardzo cicho (przy tym silniku).
                                            Zimą napewno szybciej nagrzeje się i wolniej wystygnie, co nie bez znaczenia gdy są częste krótkie jazdy.
                                            Jeżeli można założyć, to warto.

                                            Komentarz

                                            • beton99
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 145
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                              #23
                                              Potwierdzam. Mam TDI i tez jest

                                              Komentarz

                                              • trasat23
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 417

                                                #24
                                                W trakcie negocjacji, przed złożeniem zamówienia, należy wskazać dilerowi, że samochód musi być wyposażony w dywaniki, chlapacze i osłonę maski silnika. To są rzeczy, które sprzedawcy dokładają bez większych problemów.

                                                Sama mata spełnia wyłącznie funkcję estetyczną. Żadnej innej nie pełni. Jeśli ktoś twierdzi, że silnik dłużej trzyma ciepło, to opiera się wyłącznie na subiektywnych odczuciach.
                                                www.kawapelnaslonca.pl

                                                Komentarz

                                                • Marian 2
                                                  L&K
                                                  • 2007
                                                  • 1086
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                                  #25
                                                  Z tymi "subiektywnymi" odczuciami to bym się nie zgodził. Przez wiele lat dało się obserwować rosyjske wojskowe ciężarówki, a nawet małe łaziki (Borne Sulinowo koło Szczecinka), z zamontowanymi na zimę ocieplaczami na całą maskę w postaci maty, montowane na zewnątrz maski, zakrywające praktycznie cały przód samochodu. Chyba to się robi nie bez przyczyny. Oczywiście w samochodzie osobowym ze względu na estetykę taka mata jest schowana wewnątrz.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...